Przejdź do treści
Budynek Krytej Pływalni w Suchej Beskidzkiej. Lewa strona obrazka w świetle dziennym, Prawa strona obrazka basen sfotografowany w nocy, na basenie włączone światła. obie strony obrazka połączone w całość płynnym przejściem
Baseny kąpielowe. Lewa strona obrazka przedstawia basen sportowy, pusty brak kąpiących się osób. Prawa strona obrazka przedstawia basen rekreacyjny, pusty, brak kąpiących się osób. Obie strony obrazka połączone w całość płynnym przejściem (przenikaniem).
Przejdź do stopki

Sauna rzymska (parowa)

Treść

Instrukcja korzystania z sauny parowej
W łaźni parowej obowiązują zasady, których należy przestrzegać. Dostosowanie się do poniższych zasad zapewni bezpieczne i efektywne korzystanie z łaźni parowej.

  • do łaźni nie wchodzimy po spożyciu alkoholu, na czczo lub po zbyt obfitym posiłku,
  • nie korzystamy z łaźni parowej bezpośrednio po wzmożonym wysiłku psychicznym lub fizycznym,
  • Przed wejściem do łaźni parowej zmywamy makijaż, bierzemy prysznic i dokładnie osuszamy ciało oraz włosy (mokre mogą ulec zniszczeniu),
  • w łaźni nie można mieć na sobie żadnych metalowych, ani też plastikowych przedmiotów,
  • w łaźni przebywamy w stroju kąpielowym,
  • zalecana temperatura kąpieli parowej to 40-50°C,
  • zabronione jest dotykanie wszelkich rozgrzanych elementów w kabinie czy też manipulowanie przy instalacji elektrycznej,
  • w łaźni obowiązuje cisza,
  • kąpiel w łaźni podejmujemy na własne ryzyko, dlatego przed wizytą niezbędna jest konsultacja z lekarzem,
  • przed skorzystaniem z łaźni parowej zachęcamy do zapoznania się z regulaminem.

Wskazania do stosowania sauny parowej
Regularne korzystanie z sauny parowej niesie za sobą wiele korzyści dla zdrowia, a także wyglądu skóry. Częste wizyty w saunie parowej stymulują usuwanie zalegających toksyn z organizmu i produktów pochodzących z przemiany materii, korzystanie z tej formy rekreacji to także niwelowanie nieprzyjemnych skutków stresu, wygładzenie i nawilżenie, a także uelastycznienie skóry. Wizyta w saunie parowej umożliwia także inhalowanie dróg oddechowych. Dodatkowe częste przebywanie w saunie parowej daje efekt biologicznej odnowy ciała. Kolejne korzyści z przebywania w saunie parowej to także:

  • wzmocnienie pracy serca,
  • usprawnienie krążenia krwi,
  • hartowanie organizmu,
  • wzmocnienie układu odpornościowego,
  • poprawa ogólnego samopoczucia.

Przeciwwskazania do stosowania sauny
Przeciwwskazania do przebywania w parowej saunie to między innymi:

  • wrzody żołądka,
  • przeziębienie,
  • gorączka,
  • grypa,
  • choroby serca,
  • nadciśnienie tętnicze,
  • żylaki,
  • stany po udarze mózgu,
  • choroby skóry,
  • epilepsja (padaczka),
  • choroby tarczycy,
  • grzybica,
  • choroby nowotworowe,
  • guzy,
  • astma,
  • ciąża,
  • stany psychotyczne,
  • niewydolność nerek,
  • niektóre choroby oczu (jaskra).
429094